Magnifying glass Close

'Zorginstellingen gericht op prijs bij inkoop drank'

De drankenconsumptie in de zorg is afgelopen jaar verder afgenomen. A-merken maken grotendeels de dienst uit in de categorie dranken. Het accent ligt voornamelijk op prijs bij de inkoop. Dat stelt Jan Teunissen van Foodstep tegenover Food Hospitality. Ook ziet Teunissen dat op het gebied van smaakbeleving, duurzaamheid en productontwikkeling nog kansen liggen.

De negatieve ontwikkeling van de totale inkoopwaarde van eten en drinken is ook terug te zien in het drinken. Voor het derde opeenvolgende jaar is de drankenconsumptie namelijk gedaald; in 2014 met 2% tot circa 700 miljoen consumpties. De uitkomsten van de inkoopwaarde in de eerste vier maanden van 2015 voorspellen geen andere trend: min 4%.

Koffieautomaten
Voor zorgverleners blijft de consument vooralsnog uit beeld. Leveranciers vinden oplossingen die tegemoetkomen aan de wensen van de zorgaanbieder die het veelal zoekt in gewoontes. Dat blijkt volgens het artikel van Food Hospitality uit de ruime aanwezigheid van koffieautomaten. Dat zijn voorzieningen  die meer gericht zijn op gemak en efficiency. Het zou makkelijker zijn in het onderhoud en eenvoudig bij te vullen zijn. De smaakbeleving is het ondergeschoven kindje. Over het algemeen zou het moeilijk zijn om in markt met het accent op prijs om extra aandacht voor de consument en productontwikkeling te verkrijgen.

Partner van Inkoperscafé
Partner van Inkoperscafé

Reacties

Partner van Inkoperscafé
Sluiten

Inloggen met

of met e-mailadres