Magnifying glass Close

Win het boek ‘Zo simpel kan het zijn’

Inkopers zijn over het algemeen praktisch, doelgericht en doeners van karakter. In de praktijk maken de inkopers het zichzelf de laatste jaren echter steeds moeilijker. Enerzijds door de introductie van steeds weer nieuwe begrippen en gebruik van meer en meer vaktaal, maar anderzijds ook door het opzetten en gebruik maken van nieuwe en soms ingewikkelde inkoop- en aanbestedingsprocedures. Vervreemding van je collega’s én je leveranciers ligt hiermee op de loer.

Het boek ‘Zo simpel kan het zijn’ van Richard Engelfriet geeft 30 praktische tips die bewijzen dat het ook anders kan. Om inkopers een stuk op weg te helpen, heeft hij drie exemplaren van zijn boek ter beschikking gesteld.

Wie durft de uitdaging aan?!
Het boek wordt weggegeven aan de drie mensen die voor 2 december het meest toepasbare en praktische antwoord geven op de volgende vraag:

Hoe kunnen we het inkoopvak simpeler en toegankelijker maken?

Graag uw reactie onder dit bericht
Stuur tevens uw antwoord, volledige naam en adres naar: nancy@inkopers-cafe.nl. Op deze manier weten we naar welk adres we de prijs kunnen sturen.

Lees hier de recensie van ‘Zo simpel kan het zijn’.

Partner van Inkoperscafé

Wil je alles weten over je mogelijkheden als inkoper bij ?

Ontdek het nu!
Partner van Inkoperscafé

Wil je alles weten over je mogelijkheden als inkoper bij ?

Ontdek het nu!

Reacties (13)

Nancy van Bemmel
Nancy van Bemmel 8 december 2014 09:05 uur

Bedankt voor alle reacties! De winnaars hebben een bericht ontvangen.

30 november 2014 22:51 uur

Inkopen = veranderen/innoveren. Dat moet een drijfveer zijn in alle organisaties die vooruit willen.

26 november 2014 13:07 uur

Luister naar èn praat vooral met je opdrachtgever. Keep it short & simple. Stort je niet in e-mailverkeer, vakjargon en te dikke rapportages. Durf ook kritisch te zijn naar opdrachtgever en durf je verantwoordelijkheid te nemen in het inkoopproces.

21 november 2014 16:12 uur

Inkopers met enige regelmaat stage laten lopen in een bidteam!

21 november 2014 12:18 uur

Samen optrekken en duidelijke afspraken maken (en nakomen), rekening houdend met alle partijen om zo win-win situatie te creeren. Groet Joyce

20 november 2014 15:16 uur

zeggen wat je doet en doen wat je zegt. Dit alles in Jip en Janneke taal. Ron

19 november 2014 21:52 uur

zorg dat je de spil bent tussen interne en externe klanten , luister naar de klanten maar verlies de kwaliteit van product of dienst niet uit het oog. Zorg dat er meer op contract wordt gezet dat bespaard tijd en is efficient.

19 november 2014 21:51 uur

Schakel mensen in die het nog beter kunnen en weten dan jijzelf en gebruik de gezamenlijke kennis om tot een succesvol resultaat te komen. Minimaliseer zo faalkosten. Samen sterker en slimmer!

18 november 2014 17:03 uur

Stel de vraag wie, wat, waarom, hoe, hoeveel en waarvoor. ga vervolgens samen met je collega op leveranciers ontdekkingsreis. klaar.

18 november 2014 15:58 uur

Zo simpel kan het zijn... Meer tijd en energie naar samenwerking tussen verkoop en inkoop binnen de organisatie....deze twee zijn de sleutel naar suc6...

18 november 2014 14:26 uur

Regelmatig de parallel blijven trekken met je boodschappenlijst voor de supermarkt. Daarop staat alleen het noodzakelijke en ook niet meer dan je nodig hebt. Alle strategische overwegingen zijn in dat ene lijstje verwerkt. (waarom die supermarkt, waarom dat product, die dienst, die kleur).

18 november 2014 14:06 uur

Als we (inkopers) weer eens met twee voeten op de grond gaan staan en luisteren wat onze collega's (klanten? ) van ons verwachten dan zijn we weer 'ouderwets' serbice gericht bezig. De moderne inkoper zit in een hoge ivoren toren en strooit met vaktermen waar hijzelf vaak niet eens de betekenis niet van kent. Iedereen kan een brood kopen totdat er problemen opdoemen DAN is het tijd om jouw vakkennis te tonen en je onmisbaar te maken cq te laten blijken. Roel

18 november 2014 12:06 uur

Transparantie en betrokkenheid. Zolang de partijen zowel (intern als extern) van elkaar niet duidelijk willen weten, waarom en waarvoor de inkoopbehoefte is ontstaan, gaat er veel tijd en energie verloren aan niet relevante zaken in het voortraject en correcties tijdens de implementatie. Kortom; deel met elkaar wat je primaire beweegredenen zijn en richt je daar op.

Partner van Inkoperscafé

Wil je alles weten over je mogelijkheden als inkoper bij ?

Ontdek het nu!
Sluiten

Inloggen

of met e-mailadres