Magnifying glass Close

Adblocker is geactiveerd!

Op deze website worden advertenties getoond. Van de advertenties wordt de redactie betaald. De redactie verzorgt het nieuws op deze website. Zonder advertenties geen nieuws. Zou je je adblocker daarom willen uitschakelen

Voor boeren is kennis leverancier het belangrijkst

Boeren vinden de kennis van hun leveranciers over de sector en de ontwikkelingen daarin steeds belangrijker. Dat is voor maar liefst 68 procent van de boeren tegenwoordig de belangrijkste eigenschap van een leverancier. Opmerkelijk genoeg gold dit in 2013 en 2017 voor maar een vijfde van de boeren. Zo laat onderzoek van CRM Partners onder 203 Nederlandse boeren zien, waarover Brisk Magazine bericht.

Kennispartner
Uit het onderzoek blijkt dat bij de belangrijkste overwegingen voor een overstap naar een andere leverancier, boeren een goede klantrelatie belangrijker vinden dan de financiële kant. Slechts negen procent van de boeren zou de relatie met de huidige leverancier beëindigen als een andere leverancier de laagste prijs vraagt. Bij een betere service stapt tien procent over. Dat geldt voor achttien procent als de leverancier de tijd neemt voor het begrijpen van hun bedrijf. Ruim een kwart (27 procent) van de boeren gaat over naar een andere leverancier met kennis en inzichten die de boer helpen efficiënter te worden. “Uit deze resultaten blijkt dat u zich als leverancier geliefd maakt door uzelf te positioneren als kennispartner. Een logisch gevolg van de recente ontwikkelingen in de agrisector. De markt is kwetsbaar voor eisen vanuit de samenleving en overheid en dat maakt dat de waarde van kennis stijgt”, stelt Erwin van Eeken van CRM Partners.

Bron: Brisk Magazine

Partner van Inkoperscafé:
Partner van Inkoperscafé:

Reacties

Partner van Inkoperscafé:
Sluiten

Inloggen met

of met e-mailadres