Magnifying glass Close

Vodafone investeert in inkoop

Vodafone gaat een eigen media-inkooptak opzetten. Op deze manier wil het bedrijf de digitale regie in eigen hand krijgen. Deze aankondiging betekent slecht nieuws voor Wavemaker, het huidige mediabureau van de telecomreus.

Wavemaker zou volgens brancheplatform Emerce veel geld mislopen wanneer Vodafone zelf haar media-inkoop gaat regelen. Vodafone werkt immers met mediabudgetten van boven de 150 miljoen euro.

Brede strategie
Vittorio Colao, CEO van Vodafone, heeft investeerders verteld dat de nieuwe inkoopplannen onderdeel zijn van een bredere strategie om de klantervaring -en loyaliteit te verbeteren. Bovendien zou het bedrijf nu beter kunnen controleren waar haar media-budget – dat een derde van de totale begroting vormt – aan wordt uitgegeven.

Programmatisch inkopen
Voor de opbouw van haar inkoopafdeling heeft Vodafone de hulp ingeschakeld van marketingbureau Brainlabs. Dat gaat namens de telecomreus performancegerichte media-inkopers opleiden. Daarbij zal de focus onder meer komen te liggen op programmatisch inkopen.

Partner van Inkoperscafé
Partner van Inkoperscafé

Reacties

Partner van Inkoperscafé
Sluiten

Inloggen met

of met e-mailadres