Magnifying glass Close

Adblocker is geactiveerd!

Op deze website worden advertenties getoond. Van de advertenties wordt de redactie betaald. De redactie verzorgt het nieuws op deze website. Zonder advertenties geen nieuws. Zou je je adblocker daarom willen uitschakelen

Vakantieleesvoer – deel 5

De vakantie is weer begonnen! Veel inkopers zullen deze zomer genieten van hun welverdiende rust. Natuurlijk is een mooie vakantie niet compleet zonder bijzonder leesvoer. Maar waar moet je beginnen?

Inkoperscafe.nl heeft de meest interessante, tijdloze en best gelezen artikelen en columns voor je verzameld. De komende maand bieden we je elke week vijf artikelen aan.

Hoe CTM Solution de wereld van het aanbesteden veroverde
Vroeger racete je voor de deadline naar het gemeentehuis en deponeerde je je documenten daar in de brievenbus. Foutje gemaakt? Niets meer aan te doen. Tot elektronisch aanbesteden zijn intrede deed en zelfs verplicht werd gesteld. Nu is e-aanbesteden niet meer weg te denken. Niet alleen voor de professionele inkoper, maar ook voor de ‘gelegenheidsaanbesteder’. Marijn de Leeuw, oprichter van CTM Solution, speelde precies op tijd in op deze trend.

Boekrecensie: Ben ik in beeld?
Veel mensen hebben er al heel wat conference-calls op zitten na de eerste maanden thuiswerken. Worstel je af en toe nog met Zoom-meetings en videobellen? Of wil je weten hoe je het écht professioneel aanpakt? Volgens recensent Peter Streefkerk is het boek “Ben ik in Beeld?” dan zeker een aanrader.

Column: To bid or not to bid, that’s the question…
Is de huidige coronacrisis een tijd om flink te onderhandelen met leveranciers? Volgens columnist Wim Nieland het belangrijker dan ooit je te verplaatsen in je leverancier. “De huidige crisis uitbuiten in je eigen voordeel komt je terecht te staan op naming and shaming. Ga gewoon fatsoenlijk met je leveranciers om; zoals je zelf ook behandeld wilt worden.”

Column: FAQ Service Level Agreement: uw 9 vragen beantwoord
ICT-advocaat Robert Grandia gaat in op de Service Level Agreement (SLA). Waar moet je op letten, wat zijn do’s en don’ts? “Belangrijk in een SLA zijn de specifieke en kwantitatief opstelde kwaliteitsnormen. Denk aan een beschikbaarheidsgarantie van 97,8 procent. De kwaliteitsnormen gaan bijvoorbeeld over de beschikbaarheid, betrouwbaarheid en continuïteit van de afgenomen diensten.”

Inkopers blijven in trek op de arbeidsmarkt
Goed nieuws voor inkopers die op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging. Uit onderzoek van NEVI en Deal! blijkt dat de arbeidsmarktpositie van inkopers er ook dit jaar rooskleurig uitziet.

Partner van Inkoperscafé:
Partner van Inkoperscafé:

Reacties

Partner van Inkoperscafé:
Sluiten

Inloggen met

of met e-mailadres