Magnifying glass Close

Adblocker is geactiveerd!

Op deze website worden advertenties getoond. Van de advertenties wordt de redactie betaald. De redactie verzorgt het nieuws op deze website. Zonder advertenties geen nieuws. Zou je je adblocker daarom willen uitschakelen

Vakantieleesvoer – deel 4

De vakantie is weer begonnen! Veel inkopers zullen deze zomer genieten van hun welverdiende rust. Natuurlijk is een mooie vakantie niet compleet zonder bijzonder leesvoer. Maar waar moet je beginnen?

Inkoperscafe.nl heeft de meest interessante, tijdloze en best gelezen artikelen en columns voor je verzameld. De komende maand bieden we je elke week vijf artikelen aan.

Wat is mijn eigen rol in de prestaties van mijn leveranciers?
Wat kun je zelf doen om je leveranciers goed te laten presteren? Jan-Paul Plieger legt uit de leveranciersbeoordeling een belangrijk onderdeel is van het verbeteren van die prestaties. En, wil je een leveranciersbeoordelingssysteem goed en zinvol inzetten, dan ontkom je er niet aan je eigen prestaties ook te meten en vooral te delen.

De coronacrisis leidt tot veel interessante en slimme oplossingen
Zitten er ook positieve kanten aan de coronacrisis? Volgens Lloyd Keays, Senior Director Strategy & Innovation van SAP Ariba, wel. Nieuwe technologiën worden versneld toegepast in toeleveringsketens. “De crisis leidt tot meer gebruik van ons gezonde verstand met het besef dat veel processen en tussenschakels in de ketens helemaal niet nodig zijn.”

Boekrecensie: De CX Travel Guide
“Wie wil dat nu niet? De resultaten van zijn of haar bedrijf/organisatie naar een hoger niveau brengen via customer experience of klantervaringen”, aldus Peter Streefkerk over het boek ‘De CX Travel Guide’. Handig voor inkopers en niet-inkopers. “Voor managers inkopers of inkopers die het outside the box denken goed beheersen is het boek ‘De CX Travel Guide’ een welkome bron van inspiratie.”

Column: Centraal categoriemanagement voor alle gemeenten…
Gemeenten geven aan dat ze centraal categoriemanagement niet gaan implementeren, ondanks de veelbelovende potentiële resultaten. Jammer, vindt columnist Wim Nieland. Gemeenten kunnen de potentiële besparingen die ze met centraal categoriemanagement kunnen behalen goed gebruiken voor bestaand of nieuw beleid. “De potentie is er dus, maar wat is er nodig om ook de haalbaarheid in de groene zone van de business case te krijgen, een goede crisis misschien?”

Selecteer inkopers op karakter, niet op ervaring
In gesprek met Ayten Zhor, Manager Inkoop UBR | HIS. “Ik ben voorstander van een nieuwe manier van werven en selecteren. Waarom is tien jaar werkervaring per se nodig? Een goede inkoper beoordeel ik vooral op zijn of haar karaktereigenschappen. Kan hij of zij het goede gesprek voeren, de context doorgronden, nieuwsgierig doorvragen, pragmatisch meedenken, een inhoudelijk advies uitbrengen? Inkoop draait tegenwoordig ook om duurzaamheidsdoelstellingen en social return. Ik kijk liever naar een persoon dan naar een cv.”

Partner van Inkoperscafé:
Partner van Inkoperscafé:

Reacties

Partner van Inkoperscafé:
Sluiten

Inloggen met

of met e-mailadres