Magnifying glass Close

Uitgevers bundelen krachten in programmatische inkoop

De Persgroep, Sanoma en de Telegraaf Media Groep hebben bekendgemaakt dat ze hun gezamenlijke datadienst NLProfiel uitbreiden. Zo kunnen adverteerders en bureaus ook programmatic reclamecampagnes inkopen. Zij werken daarvoor samen met Buy-media.nl, een inkoopplatform voor online media.

Op de website van NLProfiel leggen de drie uitgevers hun gedachtegang uit. Volgens hen is er vanuit de advertentiemarkt steeds meer vraag naar betere digitale targeting. Zij stellen dat zij daar met NLProfiel op inspelen, “door gezamenlijk data aan te bieden waardoor het volume per profiel wordt vergroot. Bezoekers die eerder niet werden geprofileerd op het eigen netwerk kunnen nu wel worden gesegmenteerd.”

AVG
De registreren welke websites consumenten bezoeken en welke informatie zij daar achter laten. Deze gegevens leveren zij vervolgens aan bij Buy-media, dat op basis van deze informatie speciale profielen aanmaakt. Geïnteresseerde partijen kunnen deze profielen vervolgens via het platform inkopen, of via de afzonderlijke uitgevers. De uitgevers benadrukken dat ze volledig in lijn met de AVG-regelgeving werken.

Kostenbesparing
Lauren van der Heijden, directeur corporate sales bij De Persgroep, stelt tegenover Emerce dat dankzij deze samenwerking adverteerders “niet bij bijvoorbeeld Sanoma hoeven in te kopen om daar te verschijnen.” Volgens branchemedium INCT betekent dit dat adverteerders zo “steeds het effectiefste pad naar optimaal bereik kunnen kiezen en zo kosten kunnen besparen.”

Partner van Inkoperscafé
Partner van Inkoperscafé

Reacties

Partner van Inkoperscafé
Sluiten

Inloggen

of met e-mailadres