Magnifying glass Close

Supply chain startups optimistisch

Europese supply chain startups zijn bijzonder optimistisch over hun commerciële kansen. Zo denkt maar liefst 95% positief over het unieke karakter van hun product/dienst. Dat blijkt uit een enquête onder 41 Europese startups, uitgevoerd door Supply Chain Media.

De 41 startups hebben volgens Supply Chain Magazine allen tien vragen beantwoord over zaken als mediazichtbaarheid, de bereidheid tot samenwerking van industriepartners en de mogelijkheden voor internationale uitbreiding. Daaruit blijkt dat ze goede redenen hebben voor hun optimisme. Ruim 90% van de respondenten geeft aan dat potentiële klanten bereid zijn een pilot met hun te doen, terwijl ruim 80% stelt veel commerciële leads in de pijplijn te hebben.

Concurrentie
Martijn Lofvers, chief Trendwatcher bij Supply Chain Media vindt dit optimisme van de startups opvallend, gezien de toenemende concurrentie in Europa. Supply Chain Media volgt de Europese startup markt via haar zogeheten Maturity Matrix, een overzicht van alle relevante supply chain startups, verdeelt over 10 categorieën. Volgens Lofvers zijn dit jaar meerdere van deze categorieën volgelopen met concurrenten.

Merkbekendheid
Overigens zijn de ondervraagde startups niet overal positief over. Zo vindt 60% dat het sluiten van commerciële deals niet snel genoeg gaat, terwijl 50% ontevreden is over hun merkbekendheid en hun zichtbaarheid in de media. Iets tevredener zijn ze over het aantrekken van nieuwe investeerders en de mogelijkheden voor internationale uitbreiding.

Partner van Inkoperscafé

Wil je alles weten over je mogelijkheden als inkoper bij ?

Ontdek het nu!
Partner van Inkoperscafé

Wil je alles weten over je mogelijkheden als inkoper bij ?

Ontdek het nu!

Reacties

Partner van Inkoperscafé

Wil je alles weten over je mogelijkheden als inkoper bij ?

Ontdek het nu!
Sluiten

Inloggen

of met e-mailadres