Magnifying glass Close

Spa klaar met druk inkopers supermarkten

Spa is er helemaal klaar mee onder druk te worden gezet door inkopers bij supermarkten. Dat blijkt uit een eenzijdige prijsverhoging van 15 procent die alleen geldt richting supermarkten. Een gewaagde keuze van het drankenconcern.

Spa CEO Mark du Bois vertelt in het Financieele Dagblad dat de inkoopprijs voor supermarkten de laatste vijf jaar niet is gestegen, terwijl de kosten voor energie, vruchtensappen en duurzame verpakkingen wel toenamen. Du Bois beseft dat de prijsverhoging gevaarlijk kan zijn. Toch krabbelt hij niet terug. “We moeten terug naar normale verhoudingen.”

Lokartikel
De prijsverhoging is meer dan een signaal naar inkopers. Door de inkoopprijs flink op te schroeven, wil Spa de kostenstijgingen van de afgelopen jaren compenseren. Vanwege de hevige concurrentieslag tussen supermarkten kreeg Spa niet de prijs die het nodig heeft voor kostendekking. Het Belgische bronwater werd in de strijd vooral als lokartikel gebruikt.

Partner van Inkoperscafé
Partner van Inkoperscafé

Reacties

Partner van Inkoperscafé
Sluiten

Inloggen met

of met e-mailadres