Magnifying glass Close

Royal A-Ware verduurzaamt melkproductie

Albert Heijn en Royal A-ware sloten vorig jaar een overeenkomst om een duurzamere en transparantere productieketen voor zuivelproducten te verwezenlijken. Sinds afgelopen week zijn de resultaten hiervan in de schappen van de supermarktreus te vinden.

Royal A-ware maakt zuivelproducten als kaas, melk en yoghurt van het AH-huismerk. Nadat het vorig jaar overeenstemming bereikte met Albert Heijn over de verduurzaming van de productieketens meldden veel boeren zich bij haar aan om aan het initiatief mee te doen. De deelnemende melkveehouders krijgen een premie bovenop de A-ware melkprijs.

Melkstroom
Royal A-ware verwerkt de melkstroom die zo binnenkomt apart tot verschillende op duurzame wijze geproduceerde producten waarvan de herkomst transparant is. Bij de verduurzaming van de productieketen staan onder meer de optimalisatie van de weidegang, de huisvesting van koeien en het bodembeheer centraal. Het is de bedoeling dat de groep deelnemende melkveehouders in 2020 verder wordt opgebouwd.

Mijlpaal
Jan Anker, CEO van Royal A-ware, laat in een persbericht weten trots te zijn op deze ‘mijlpaal’. “Deze ontwikkeling past bij de strategie van Royal A-ware om samen met onze melkveehouders melkstromen te verduurzamen en deze samen met onze ketenpartners tot meerwaarde te brengen in de markt.”

Partner van Inkoperscafé
Partner van Inkoperscafé

Reacties

Partner van Inkoperscafé
Sluiten

Inloggen met

of met e-mailadres