Magnifying glass Close

Reclame via e-mail: wat mag wel en niet?

Computergebruikers klagen steen en been over de overvloed aan ongewenste e-mails. kortweg spam. Met de komst van de nieuwe Telecommunicatiewet en een zelfreguleringscode voor de betrokken branches is e-mailmarketing voortaan aan strikte regels gebonden. Wanneer u reclame wilt maken via e-mail. moet u dus goed weten wat wel en niet kan.


De nieuwe Telecommunicatiewet die eind vorig jaar door de Tweede Kamer is goedgekeurd. hanteert het zogenaamde opt-in principe. Dit betekent dat verzenders van reclame via e-mail moeten kunnen aantonen. dat zij daarvoor toestemming hebben van de ontvanger. De handel in e-mailadressen wordt hiermee aan banden gelegd. Toezichthouder Opta kan bij overtreding een bestuurlijke boete opleggen met een maximum van ? 450.000.

Lees hier het volledige bericht (bron: DeZaak.nl)

Partner van Inkoperscafé
Partner van Inkoperscafé

Reacties

Partner van Inkoperscafé
Sluiten

Inloggen met

of met e-mailadres