Magnifying glass Close

Promoties op inkoopgebied

Onlangs promoveerden Kees Gelderman. Leo Haffmans en Jeroen Harink. De proefschriften gingen respectievelijk over ‘het gebruik en de mogelijkheden van inkoopportfolio’. ‘de vaardigheden van toeleveranciers op het gebied van productontwikkeling’ en ‘het gebruik van internetttechnologie in inkoop’.

Kees Gelderman promoveerde op een proefschrift over de het gebruik en de mogelijkheden van inkoopportfolio. Het proefschrift bespreekt de state of the art van de inkoopportfolio en de praktijk van ervaren portfoliogebruikers. Verder bevat het de resultaten van een enqu?te onder inkopers in de Nederlandse industrie. Het onderzoek besteedt vooral aandacht aan vraagstukken rond macht en afhankelijkheid in buyer/supplier relationships. Promotor was prof. dr. Arjan van Weele.

Leo Haffmans deed promotieonderzoek naar de vaardigheden van toeleveranciers op het gebied van productontwikkeling. Zijn voorlopige conclusie is dat leveranciers innovatief kunnen zijn als zij beschikken over een juiste mix van technische. marketing- en organisatorische vaardigheden. Haffmans gaat de voorlopige resultaten nog testen. Hij wil het onderzoek medio november afronden.

Jeroen Harink promoveerde aan de Universiteit Twente op een proefschrift over het gebruik van internetttechnologie in inkoop. Promotoren waren Jan Telgen en Roel Pieper.

Partner van Inkoperscafé
Partner van Inkoperscafé

Reacties

Partner van Inkoperscafé
Sluiten

Inloggen met

of met e-mailadres