Magnifying glass Close

Adblocker is geactiveerd!

Op deze website worden advertenties getoond. Van de advertenties wordt de redactie betaald. De redactie verzorgt het nieuws op deze website. Zonder advertenties geen nieuws. Zou je je adblocker daarom willen uitschakelen

Nieuw platform toont modemerken de milieugevolgen van hun inkoop

Google en het World Wide Fund for Nature (WWF) hebben een nieuwe tool ontwikkeld die de mode-industrie inzicht in data moet geven voor het nemen van betere inkoopbeslissingen. Het gaat om het digitale platform, Global Fibre Impact Explorer (GFIE), dat de technische mogelijkheden van Google Cloud bundelt met de expertise van het WWF op het gebied van natuurbehoud. Dit moet modemerken helpen bij het nemen van duurzamere inkoopbeslissingen.

Duurzame inkoopbeslissingen

De tool moet vezels met een hoog milieurisico in de portefeuilles van modemerken identificeren. Vervolgens krijgen die aanbevelingen over hoe ze lokale initiatieven kunnen ondersteunen voor het verbeteren van hun milieu-impact. Met GFIE kunnen bedrijven hun portefeuilles beoordelen vanuit vijf belangrijke milieucategorieën: luchtvervuiling, bossen, biodiversiteit, klimaat en watergebruik en -kwaliteit. De tool maakt het daarbij mogelijk om een reeks verschillende vezelopties te bekijken en uit te vinden welke acties het modemerk kan ondernemen om duurzaamheidsrisico’s te beperken.

De grondstoffenfase van de toeleveringsketen van de mode-industrie heeft de meeste milieugevolgen. Daarom focust GFIE zich op de start van de keten, zodat modemerken hier duurzamere inkoopbeslissingen kunnen nemen.

Bron: FashionUnited

Partner van Inkoperscafé:
Partner van Inkoperscafé:

Reacties

Partner van Inkoperscafé:
Sluiten

Inloggen met

of met e-mailadres

Mis niets en ontvang gratis E-book!

Schrijf je nu in voor de wekelijkse nieuwsbrief. Ontvang het laatste inkoopnieuws automatisch in je mailbox en ontvang het e-book 'De 6 juridische topics bij de inkoop van IT'.