Magnifying glass Close

Mars sluit zich aan bij Field to Market

De Amerikaanse snoepproducent Mars heeft zich als partner aangesloten bij Field to Market . In totaal zijn er meer dan 120 organisaties aangesloten bij dit samenwerkingsverband. Hierdoor kan Mars werken aan de duurzaamheidsverbetering in bijvoorbeeld de productieketen van pinda’s. Dit meldt Duurzaambedrijfsleven.nl.

Field to Market is een samenwerkingsverband die kansen in de agrarische supply chain creëert om de productiviteit te verbeteren. De organisatie gebruikt daarvoor een methodologie die rijk is aan data uit de supply chains van de aangesloten partijen. Op basis van deze data bepaalt de organisatie de verbeterkansen op het gebied van duurzame landbouw op boerderijniveau.

Duurzaamheidsverbetering
Door zich aan te sluiten bij Field to Market, streeft de snoepproducent naar continue duurzaamheidsverbetering in de supply chain van pinda’s. Dit is een belangrijk ingrediënt dat wordt ingekocht door bijvoorbeeld de chocolademerken M&M’s en Snickers. Daarnaast brengt het samenwerkingsverband, volgens sustainable sourcing insights manager van Mars Chocolate Alissa Marturano, experts uit de hele landbouwindustrie samen. Dit zorgt ervoor dat Mars kennis krijgt van andere partijen en wat leert van hun successen en uitdagingen op het gebied van supply chain en duurzaamheid.

Alle partijen
Naast Mars zijn er ook andere partijen, zoals Walmart, USA Rica en de American Peanut Council, die zich hebben aangesloten bij Field to Market . De partijen werken samen om de duurzaamheid van de gewassenteelt in de Verenigde Staten te bepalen, meten en verbeteren.

Partner van Inkoperscafé
Partner van Inkoperscafé

Reacties

Partner van Inkoperscafé
Sluiten

Inloggen met

of met e-mailadres