Magnifying glass Close

Adblocker is geactiveerd!

Op deze website worden advertenties getoond. Van de advertenties wordt de redactie betaald. De redactie verzorgt het nieuws op deze website. Zonder advertenties geen nieuws. Zou je je adblocker daarom willen uitschakelen

Klantervaring wordt essentieel voor de supply chain

De consumptiemaatschappij brengt veel uitdagingen mee voor logistieke managers. De zogeheten probleemloze levering vormt een uitdaging voor alle soorten bedrijven. Bedrijven kunnen volgens Jan-Paul Boos, SVP Sales, EMEA bij BluJay Solutions, ook in deze coronatijden aan deze hoge verwachtingen voldoen met een flexibele logistieke instelling. Zo valt te lezen op Managersonline.nl.

Lang dreef kostenbesparing supply chain-innovatie aan. Onderzoek van BluJay Solutions laat echter zien dat supplychainprofessionals denken dat klantervaring de komende vijf jaar het belangrijkst wordt. Het gaat dan om zaken zoals ‘last-mile logistiek’, realtime inzicht en communicatie met de eindklant. Hierbij horen systemen voor een naadloze verbinding met partners en met datakwaliteit. Volgens BluJay Solutions kunnen bedrijven door te stoppen met verouderde processen, zoals telefoongesprekken, een beter beroep doen op de kracht van data in hun transportmanagementsysteem. Dat systeem ondersteunt planning, uitvoering, claims en het maken van afspraken, wat controle en inzicht in de hele supply chain mogelijk maakt. Met de bijbehorende systeemflexibiliteit kunnen logistieke teams voldoende inspelen op veranderingen in de klantvraag binnen de supply chain.

On demand
Tegenwoordig zijn wereldwijde douane- en transportregelgevingen voor veel bedrijven een uitdaging. In combinatie met politieke verstoringen, zoals brexit, leidt dit tot langdurige onzekerheid voor logistieke dienstverleners. In hun supply chains kunnen ze dergelijke belemmeringen opvangen met volledig inzicht in de processen. BluJay Solutions stelt dat het voor een flexibele supply chain belangrijk is om deel uit te maken van een netwerk, waarin logistieke softwaretoepassingen verbonden zijn met een wereldwijd handelsnetwerk. Zo’n netwerk maakt volgens het bedrijf alles wat er binnen de supply chain gebeurt duidelijk en zichtbaar. Tegelijk is daarbij sprake van on-demand-verbindingen met potentiële vervoerders die transportcapaciteit aanbieden, indien nodig.

Bron: Managersonline.nl

Partner van Inkoperscafé:
Partner van Inkoperscafé:

Reacties

Partner van Inkoperscafé:
Sluiten

Inloggen met

of met e-mailadres

Mis niets en ontvang gratis E-book!

Schrijf je nu in voor de wekelijkse nieuwsbrief. Ontvang het laatste inkoopnieuws automatisch in je mailbox en ontvang het e-book 'De 6 juridische topics bij de inkoop van IT'.
close-link