Magnifying glass Close

Jumbo wil inkoopvoordeel door samenvoeging supermarktformules

Jumbo Groep Holding B.V. gaat de C1000 en Jumbo formules samenbrengen onder één versterkt Jumbo-merk. De samenvoeging moet de inkoop- en innovatiekracht vergroten.

Jumbo wil de kracht van beide supermarktvolumes onderbrengen onder één volume. Dit maakte het bedrijf bekend na afronding van een strategische heroriëntatie, volgend op de overname van C1000. De beslissing volgt na maandenlang overleg over diverse formulescenario’s. Een enkele sterke Jumbo-formule zal de inkoop- en innovatiekracht van het bedrijf vergroten. Daarnaast biedt één formule de klant de meeste waarde, zo verwacht de grootste ondernemersretailer van Nederland.

Marktaandeel
De komende jaren veranderen zo’n driehonderd C1000-winkels in Jumbo-supermarkten. Het totale marktaandeel van Jumbo zal hierdoor stijgen naar twintig procent. Door minder gebruik te maken van flexkrachten blijven de vaste arbeidsplaatsen op de distributiecentra behouden. Het aantal banen op de hoofdkantoren daalt wel, van 1300 naar tussen de 700 en 800 in 2015.

Partner van Inkoperscafé
Partner van Inkoperscafé

Reacties

Partner van Inkoperscafé
Sluiten

Inloggen met

of met e-mailadres