Magnifying glass Close

Intertoys laat inkopers en planners beter samenwerken

Bij Intertoys is de beschikbaarheid van producten nu beter dan ooit. Zo stelt algemeen directeur Roland Armbruster in een interview met Financieel Dagblad (FD). Deze positieve ontwikkeling is volgens hem te danken aan een betere samenwerking tussen inkopers en planners. Mede hierom verwacht hij dat de Intertoys-winkels over anderhalf jaar weer winstgevend zullen zijn.

Nadat Blokker vorig jaar Intertoys verkocht moest de bezem door de voorraadkast gaan. Verouderde producten moesten er uit, om geld en ruimte vrij te maken voor nieuw speelgoed. Dat is uiteindelijk gelukt; onder meer door kortingen oplopend tot 70% te geven, is 30% van de oude voorraad opgeruimd.

Onverkoopbare voorraden
Nu is volgens Amrbruster vooral belangrijk dat de Intertoys voorkomt dat het nog een keer met onverkoopbare voorraden krijgt te maken. Daarom is de goede afstemming tussen inkopers en planners zo belangrijk. Daarnaast wil het bedrijf in haar grotere vestigingen, samen met belangrijke leveranciers zoals Lego, innovatief speelgoed demonstreren.

Eigen merken
Intertoys is voorts van plan om meer speelgoed onder eigen merken te ontwikkelen. Daarom schrapt het fabrikantenmerken die amper bekend zijn bij klanten. Ook wil het bedrijf niet meer prijsleider zijn; slechts bij 200 van de in totaal 6000 producten zal het de goedkoopste prijs bieden.

Partner van Inkoperscafé
Partner van Inkoperscafé

Reacties

Partner van Inkoperscafé
Sluiten

Inloggen met

of met e-mailadres