Magnifying glass Close

BMW: Innovatie schaars bij leveranciers

Een leverancier moet aan een hoop eisen voldoen, wil hij op de shortlist komen van de kritische inkopers van autofabrikant BMW.[slide] Het vinden van een leverancier voor onderdelen en componenten voor hybride en volledig elektrische auto’s kost veel moeite. Er mag dan wel een grote toeleveringsmarkt voor deze componenten zijn, maar BMW heeft zelden wat aan deze kant-en-klare oplossingen, zo schrijft het tijdschrift Deal!.

De grootste inkoopproblemen van BMW zijn kwaliteit, prijs, flexibiliteit en innovatie. Vooral innovatie is een grote uitdaging bij de ontwikkeling van hybride en volledig elektrische auto’s. In een gesprek met het tijdschrift geeft BMW aan dat de specifieke aard van de eisen die de autofabrikant stelt, betekent dat de bestaande toeleveranciers van e-mobility componenten meestal niet de geschikte oplossingen kunnen leveren vanuit de bestaande productportfolio, maar nieuwe oplossingen moeten ontwikkelen om op het prestatieniveau van de auto’s te komen.

Partner van Inkoperscafé

Wil je alles weten over je mogelijkheden als inkoper bij ?

Ontdek het nu!
Partner van Inkoperscafé

Wil je alles weten over je mogelijkheden als inkoper bij ?

Ontdek het nu!

Reacties (1)

18 januari 2015 12:58 uur

Naar mijn mening is het niet te veronderstellen dat innovatie alleen vanuit de leverancier moet komen; als inkoper/afnemer zul je op zoek moeten naar betrouwbare partners die je betrekt in het zoeken naar nieuwe oplossingen om op die manier effectieve innovatie te creëren, daarbij beseffend dat nieuwe technologie in een aantal gevallen alleen door effectieve sourcing kan worden gerealiseerd.

Partner van Inkoperscafé

Wil je alles weten over je mogelijkheden als inkoper bij ?

Ontdek het nu!
Sluiten

Inloggen

of met e-mailadres