Magnifying glass Close

Adblocker is geactiveerd!

Op deze website worden advertenties getoond. Van de advertenties wordt de redactie betaald. De redactie verzorgt het nieuws op deze website. Zonder advertenties geen nieuws. Zou je je adblocker daarom willen uitschakelen

Hoe moeten ondernemers aanbesteden?

Jessica van der Burg, die onlangs het boek ‘Succesvol inschrijven op aanbestedingen’ uitbracht, stelt dat ondernemers die zich niet inschrijven veel interessante opdrachten en geld laten liggen. Daarom geeft ze tips via NUzakelijk. Interessant om eens te zien hoe er ‘aan de andere kant’ wordt gedacht.

Behalve dat ondernemers moeten beargumenteren waarom er voor hun bedrijf gekozen moet worden, geeft Van der Burg als tip dat ondernemers op tijd moeten zijn met het inleveren van hun documenten. Te laat inleveren zorgt er volgens haar in 99 van de 100 gevallen voor dat de ondernemer meteen gediskwalificeerd wordt. Ook compleetheid speelt een belangrijke rol. “Beantwoord letterlijk alle vragen. Denk niet dat ‘ze het wel weten’. Een niet-complete inschrijving toont weinig respect of aandacht voor je (potentiële) opdrachtgever en zorgt er bovendien voor dat de kans groot is dat je meteen buitenspel staat.”

Fikse competitie
Van der Burg benadert tevens dat ondernemers hun eigen sterke en zwakke punten moeten weten. Daardoor is het eenvoudiger de toegevoegde waarde te beoordelen voor een specifieke opdracht en opdrachtgever. Van der Burg: “Match daar ook je prijs mee. Ga uit van een fikse competitie en kijk goed naar de beoordelingscriteria: hoe zwaar weegt elk (prijs)element?” En wie buiten de aanbesteedde opdracht om denkt en meer biedt dan gevraagd wordt, maakt volgens de auteur ook meer kans de aanbesteding binnen te halen.

Partner van Inkoperscafé
Partner van Inkoperscafé

Reacties

Partner van Inkoperscafé
Sluiten

Inloggen met

of met e-mailadres