Magnifying glass Close

Grote vrachtwagenbedrijven komen inkoop-jointventure overeen

De Japanse truckfabrikant Hino en Traton, het moederbedrijf van onder meer MAN en Scania, zijn een joint-venture aangegaan om zo tot synergievoordelen op inkoopgebied te komen. Deze inkoop-jointventure richt zich op een breed terrein aan onderdelen en technologieën waarvoor de twee bedrijven inkoopcontracten afsluiten. Hino en Traton denken met dit partnerschap hun invloed in Europa en Azië te vergroten, wat moet leiden tot een groter leveranciersbestand. Dit valt te lezen op de site TTM.nl.

“De joint venture is een belangrijke mijlpaal in ons strategisch partnerschap. Het stelt Hino in staat om sneller en beter geprijsde producten aan te bieden die voldoen aan de behoeften van klanten. We zijn ook in gesprek met Traton over extra samenwerkingsgebieden, aangekondigd in september 2018. Dan kijken we vooral naar elektrische mobiliteit“, aldus Yoshio Shimo, president & CEO van Hino Motors. Andreas Renschler, CEO van Traton en lid van de raad van bestuur van Volkswagen AG benadrukt dat het partnerschap met Hino belangrijk is voor de Global Champion-strategie van Traton. “Onze klanten zullen profiteren van een nog grotere basis van leveranciers.” Het belang van Traton in de joint venture is 51 procent en dat van Hino 49 procent. De joint venture heeft kantoren in München en Tokio.

Partner van Inkoperscafé
Partner van Inkoperscafé

Reacties

Partner van Inkoperscafé
Sluiten

Inloggen met

of met e-mailadres