Magnifying glass Close

Adblocker is geactiveerd!

Op deze website worden advertenties getoond. Van de advertenties wordt de redactie betaald. De redactie verzorgt het nieuws op deze website. Zonder advertenties geen nieuws. Zou je je adblocker daarom willen uitschakelen

Een miljoen voor een circulaire textielketen

De Zweedse winkelketen H&M wil projecten voor duurzame en ‘eerlijke’ mode stimuleren. Om dit te bereiken heeft H&M Conscious Foundation voor het eerst de Global Change Award ter waarde van 1 miljoen euro gelanceerd. Het doel van deze prijs is om baanbrekende ideeën te ontwikkelen om zo de natuurlijke hulpbronnen van de aarde te beschermen en een circulaire textielketen te stimuleren.

De grote kledingketens liggen al een tijdje onder vuur. Niet alleen door harde werkomstandigheden en vervuilende productieprocessen, maar ook door een dreigend tekort aan grondstoffen. In april riep MVO Nederland bedrijven al op om zich meer bezig te houden met de milieu- en arbeidsomstandigheden van hun leveranciers in verre landen.

Circulaire textielketen
Het initiatief van H&M moet voor een positieve verandering gaan zorgen en levensomstandigheden verbeteren door te investeren in mensen, gemeenschappen en innovatieve ideeën. “Baanbrekende, grensverleggende ideeën kunnen overal vandaan komen, dus iedereen kan aan de challenge meedoen”, vertelt Karl-Johan Persson, bestuurslid van de H&M Conscious Foundation en CEO van H&M in een persbericht. “Vanaf nu probeert de Global Change Award elk jaar de echt moedige en gedurfde ideeën te vinden die verandering mogelijk maken. Ik ben ook heel benieuwd om te zien hoe de modebranche als geheel zal ingaan op de uitdaging om een circulaire textielketen te omarmen.”

Partner van Inkoperscafé
Partner van Inkoperscafé

Reacties

Partner van Inkoperscafé
Sluiten

Inloggen met

of met e-mailadres