Magnifying glass Close

Adblocker is geactiveerd!

Op deze website worden advertenties getoond. Van de advertenties wordt de redactie betaald. De redactie verzorgt het nieuws op deze website. Zonder advertenties geen nieuws. Zou je je adblocker daarom willen uitschakelen

Driekwart van bedrijven evalueert leveranciers te weinig

Een derde (34%) van de bedrijven weet niet hoe hun leveranciers presteren. Zo blijkt uit onderzoek van softwarebedrijf MarketDojo waarover het Britse Supply Management bericht. Tegen driekwart (73%) van de respondenten meldde dat hun organisatie leveranciers te weinig evalueert. Tijdsgebrek (37%), te weinig software (24%) en geen behoefte om het te doen (18%) waren de hoofdredenen voor het niet evalueren van leveranciers. Uit het onderzoek onder meer dan 450 inkoopprofessionals uit het Verenigd Koninkrijk kwamen ook een te kleine staf (13%) en vergeten (7%) als redenen naar voren.

Negatieve gevolgen
Verder werkt een vierde (25%) van de respondenten met een digitale inkoopstrategie, terwijl 43% bezig is om die op te zetten. De overige 32% heeft geen plannen om er een te ontwikkelen. Van degenen die de leveranciersprestaties niet evalueert, denkt een derde (33%) dat dit hun strategie negatief beïnvloedt. De meesten (45%) gaven aan dat het gaat om verstoorde of negatieve relaties met leveranciers, gevolgd door een slechtere kosteneffectiviteit (38%). Ruim de helft van de onderzoeksdeelnemers (51%) had geklaagd tegen leveranciers, met ‘transparantie of gebrekkige communciatie’ als voornaamste klacht (32%).

Partner van Inkoperscafé:
Partner van Inkoperscafé:

Reacties

Partner van Inkoperscafé:
Sluiten

Inloggen met

of met e-mailadres