Magnifying glass Close
Partner van Inkoperscafé

E-commerce-explosie verwacht door de last mile

Volgens Damien Bon, COO van de Britse delivery startup Stuart, wordt de laatste stap in de supply chain in de toekomst duurzamer en een stuk persoonlijker, vermeldt op Marketing Tribune. De last mile is steeds dominanter voor succesvolle e-commerce, zo sprak hij uit op Manhattan Exchange, het jaarcongres van Manhattan Associaties, begin deze week in Barcelona.

(meer…)
Partner van Inkoperscafé

Groothandels moeten omschakelen om te overleven

Door e-commerce en verdwijnende branchegrenzen beleven groothandels moeilijke tijden. Dit meldt Supply Chain Magazine naar aanleiding van een achtergrondartikel in het FD. Ze moeten een nieuwe rol vinden als bijvoorbeeld intermediair of ketenregisseur.

(meer…)
Partner van Inkoperscafé

Declaraties zijn facturen, toch?

Bedrijven lopen kansen mis als ze stoppen met automatiseren na een succesvolle implementatie en ingebruikname van een factuurverwerkingssysteem. Door anders te denken, kunnen bedrijven eenvoudig bestaande systemen verder uitnutten. Door een declaratie als een factuur te behandelen en ze mee te nemen in de facturatiestroom, maken bedrijven een einde aan de schijnbaar onbeheersbare stroom bonnetjes en kilometervergoedingen.

(meer…)
Partner van Inkoperscafé

IBM leidt inkopers richting digitale toekomst

“Inkopers moeten conventionele werkmethoden waarbij ze gebruik maken van analoge systemen en vooral reageren op vraag loslaten. Ze moeten de nadruk leggen op vraagvoorspelling, het automatiseren van transacties, risicovermindering en het verkrijgen van betere inzicht in grondstofmarkten.” Mayank Chandla, SAP Ariba Leader bij IBM Europe, denkt dat inkoop zich slechts op deze manier kan aanpassen aan het “tijdperk van digitale disruptie.” (meer…)

Partner van Inkoperscafé

Voorspellende software brengt toekomst inkoop dichterbij

“Machines zullen in de komende vijf jaar 98% van de operationele inkooptaken overnemen.” Zo verwacht Heiko Schwarz, oprichter van Riskmethods. De rol van de inkoopafdeling binnen de organisatie gaat hierdoor veranderen. Schwarz denkt dat kostenbesparing altijd een belangrijke taak van inkopers zal blijven, maar dat inkoop ook waarde toevoegt met het stimuleren van innovatie of door het bedrijf te beschermen tegen onvoorziene gebeurtenissen. Tijdens het Synertrade Procurement Diner krijgen zijn ideeën volop bijval (meer…)

Partner van Inkoperscafé

Integraal beleid is voorwaarde voor source to pay

Er is een groeiende behoefte aan het centraal stellen van de businessvraag en het daarop afstemmen van de samenwerking  tussen de gespecialiseerde afdelingen vanuit de ‘source to pay’ keten. Onderzoek in samenwerking tussen Het NIC en de Technische Universiteit Eindhoven (TU/e) uit 2017 heeft inzicht gegeven in de marktbehoeften omtrent professionalisering van het raakvlak tussen Inkoop en Finance. (meer…)

Partner van Inkoperscafé

FBI onderzoekt inkooppraktijken mediabureaus

De FBI heeft de eerste dagvaardingen verzonden in een onderzoek naar de inkooppraktijken van mediabureaus. Adverteerders worden ervan verdacht het inkoopproces te hebben gemanipuleerd door onder meer ontvangen kortingen niet bekend te maken. Dat blijkt uit berichtgeving van de Wall Street Journal (WSJ). (meer…)

Partner van Inkoperscafé

Infor brengt ‘zelflerende’ supply chain stap dichterbij

Softwareleverancier Infor heeft Control Center gelanceerd, een speciaal systeem waarmee supply chain management verder gedigitaliseerd kan worden. Control Center is ontwikkeld door de mogelijkheden van AI-tool Coleman toe te voegen aan het GT Nexus netwerk, waarmee toeleveringsketens gemanaged worden. (meer…)

Partner van Inkoperscafé

Uitgevers bundelen krachten in programmatische inkoop

De Persgroep, Sanoma en de Telegraaf Media Groep hebben bekendgemaakt dat ze hun gezamenlijke datadienst NLProfiel uitbreiden. Zo kunnen adverteerders en bureaus ook programmatic reclamecampagnes inkopen. Zij werken daarvoor samen met Buy-media.nl, een inkoopplatform voor online media. (meer…)

Partner van Inkoperscafé

Gebruik software leveranciersmanagement neemt toe

Vorig jaar nam het gebruik van software voor leveranciersmanagement 18% toe in vergelijking met 2016. Deze software werd vooral ingezet voor rapportages over leveranciersprestaties. Dat blijkt uit een onderzoek naar het gebruik van inkoopsoftware, uitgevoerd door Qando. (meer…)

Sluiten

Inloggen

of met e-mailadres