Magnifying glass Close

Consument kan productieketen babymelkpoeder nu ook volgen

Retailer Carrefour en het voedingsmiddelenconcern Nestlé maakten op 14 november bekend dat ze de blockchain-technologie IBM Food Trust nu ook inzetten voor het volgen van de productie van babymelkpoeder. De twee bedrijven willen consumenten meer transparantie bieden met het inzetten van de blockchain-technologie. Dit meldt Supply Chain Magazine.

Vertrouwensrelatie

Via het scannen met een smartphone van een QR-code op de verpakking van de babymelkpoeder kunnen consumenten voortaan het complete productieproces van de melkpoeder bij Laboratoires Guigoz volgen. Daarnaast zullen de bedrijven de producten regelmatig controleren. Volgens Carrefour en Nestlé draagt het bieden van transparantie in de gehele supply chain, van zuivel tot schap, bij aan de nauwe vertrouwensrelatie tussen consumenten en het merk. “De blockchain-technologie die wordt toegepast op Guigoz Bio 2- en 3-producten van Laboratoires Guigoz benadrukt de expertise, knowhow en zorg die wordt besteed om de kwaliteit van kindervoedingsproducten te waarborgen.”

Aardappelpuree

De twee grote bedrijven werken niet voor het eerst samen bij het toepassen van IBM Food Trust. Ze pasten de technologie ook al toe in april 2019 voor het volgen van het productieproces van een aardappelpuree van Maggi. Consumenten kunnen ook hier via het scannen van een QR-code op de verpakking precies zien hoe het product is ontstaan.

Partner van Inkoperscafé
Partner van Inkoperscafé

Reacties

Partner van Inkoperscafé
Sluiten

Inloggen met

of met e-mailadres