Magnifying glass Close

Adblocker is geactiveerd!

Op deze website worden advertenties getoond. Van de advertenties wordt de redactie betaald. De redactie verzorgt het nieuws op deze website. Zonder advertenties geen nieuws. Zou je je adblocker daarom willen uitschakelen

Aston Martin pakt kosten toeleveringsketen aan

De winst van de Britse autofabrikant Aston Martin halveerde vorig jaar praktisch tot 130 miljoen pond. De autoverkoop steeg met 12 procent, het beste resultaat sinds 2007, maar de onderliggende prestaties leverden niet de verwachte winst op. Aston Martin komt daarom in 2020 met een kostenbesparingsprogramma. Dat was in het laatste jaarverslag al terug te vinden als ‘strategische benadering van de inkoop’. Zo melden Nevi en de Britse vakwebsite Supply Management.

Voortdurende optimalisatie

Voor de nieuwe aanpak benoemt de producent van luxe sportauto’s een nieuw hoofd inkoop en toeleveringsketen. Aston Martin omschrijft zijn rol als het leidinggeven aan de voortdurende optimalisatie van de bestaande toeleveringsketen met een focus op kosten, doorlooptijd, leveranciersprestaties en voorraadverbetering. De Britse autofabrikant heeft 302 directe en 126 indirecte leveranciers.

Bronnen: Nevi, Cips

Partner van Inkoperscafé
Partner van Inkoperscafé

Reacties

Partner van Inkoperscafé
Sluiten

Inloggen met

of met e-mailadres